Sjukhusbesök

Då har vi kommit hem från sjukhuset. Isak fick först ta blod och kissprov. Och så satte dom även in en kanyl i armen som dom skulle spruta in kontrast i. Han var helt vansinnig och bara skrek och grinade när vi var tvungen att hålla i honom så att sprutan träffade rätt =(
Efter det var klart så fick han lugnande medel upp i rumpan.

Sen fick vi gå ner för att göra njurundersökning och då började lugnandet att verka och han blev alldeles tung i kroppen och slö. Han var tvungen att få det för att man måste ligga alldeles stilla under undersökningen som tar ungefär 15 min.

Nu kommer vi inte få svar på proverna på några veckor men vi såg väldigt väl på bilderna på skärmen under undersökningen eftersom kroppen då blir mörk och njurarna samt urinblåsan blir ljusa. Vad vi såg så var hans vänstra njure (den som är opererad) dubbelt så stor som den högra. Efter operationen är det ju meningen att den ska gå tillbaka till naturlig storlek, dvs att dom ska vara jämnstora. Nu kan det ju vara så att den har gått ner som den borde, bara det att det är en bit kvar.
Men jag fick ändå en väldigt olustig känsla i kroppen att allt inte riktigt var som det skulle, men jag ska skaka av mig den känslan och låta proffsen sköta sitt jobb.
Det är ju klart att man nojar extra mycket när det gäller sitt älskade lilla barn.

Nästa besök på sjukhuset blir den 20 september, då för ultraljud.

Kommentarer
Postat av: Sara L

va skönt att det nu är gjort men jag förstår att det blir nervöst nu innan svaren kommer. Men det kommer nog bli positiva besked =)

hur länge kunde det ta för njuren att krympa då?

kram

2010-08-18 @ 19:24:47
URL: http://familjenlantz.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Jag vet inte hur långt tid det kan ta. Redan för ett år sedan när vi sist kollade så hade den blivit mindre. Men det kändes som att det hade ökat igen. Men som sagt det kanske bara är noja, vilket jag verkligen hoppas!

Jag vill bra höra att det ser bra ut, och det SKA jag få höra också. Det är den här jävla väntan som är värst!

2010-08-18 @ 19:35:58
URL: http://leahisak.blogg.se/
Postat av: Sara på jobbet

Men sa de inget om de? alltså att den inte krymt sen sist eller att den såg större ut? fast de kanskei inte ville göra några alutsatser förrän svaren kommer.

Sen är det ju lite svårt att komma ihåg exakt vilken storlek den var för ett år sedan.

Isak mår ju bra och det är ju det som är huvudsaken...

2010-08-19 @ 12:46:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0