Inskolning

Igår hade Isak sin första inskolningsdag på samma dagis som syrran. Det känns superbra. 
Jobbigt är att det nu är ca en 30 minuters promenad till dagis och sen en förjävlig backe på hemvägen. Men då får jag ju iaf en timmes motion om dagen ;)

Även fast prinsen är väldigt mammig av sig så har det hittills gått bra och han har tom gått iväg med fröken och velat sitta i hennes knä.
Det som oroar mig mest är hans temperament och vilda sätt. Han inskolas tillsammans med en annan pojke i samma ålder. Idag hann Isak med att ta hans leksaker, knuffa och sparka honom, INTE ok!

Sen när resten av barnen kom in trodde min son dessvärre att han ägde placet och det blev dragkamp om leksaker, bitförsök och skrik, ujujuj...
Jag hoppas att han snart slutar med dom där fasonerna. Och såklart när han blir tillsagd så kastar han sig på golvet och gråter eller hittar närmsta sak att kasta i golvet.

Han och Leah är verkligen som dag och natt när dom befinner sig på förskolan, Leah är tyst som en mus och påtar på med sitt och håller sig undan bråk och Isak, ja som sagt...

Men det är ju tur att inte alla barn är lika, tänk va tråkigt det skulle vara! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0